Edwin Goes Atlantic to Pacific and Central America

Dag 40 t/m 49 van Cusco naar Lima

Hallo Iedereen,

Zoals jullie weten verblijf ik nu in een hostel in Arequipa, en ik kan alleen maar zeggen: de Hostals, de plaatsen, het eten en de mensen....... het word vanaf het begin van mijn trip alleen maar beter. En het begon al zo goed

Laughing
. Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben maar het eten hier is heerlijk. Ik eet hier alpaca, (familie van de llama) allemaal verschillende soorten soepen, cactusfruit, (MEGA)-hete gevuldepepers..... en natuurlijk drink ik heel veel coca thee en inka kola
Wink

Arequipa is de derde stad qua inwonertal in Peru (na Lima en Callao) met 745.846 inwoners (volkstelling 2005). De stad ligt in het zuiden van het land, 1000 km verwijderd van Lima, op een hoogte van 2325 meter boven zeeniveau en ongeveer 300 kilometer ten noorden van de grens met Chili. De Plaza de Armas wordt als één van de mooiste van Peru bevonden; de kathedraal en de talrijke koloniale gebouwen sieren het plein.

In Arequipa heerst er een gematigd Andesklimaat: Overdag is het vrij warm, droog en zonnig maar de nachten zijn erg koud. Hierbij speelt de zeldzame bewolking overdag een grote rol.

De stad ligt in een actief gebied van vulkanen en aardbevingen. Arequipa wordt gedomineerd door 3 grote vulkanen: El Misti, El Chachani en El Picchu Picchu. In 1600 is de stad totaal verwoest geweest. Grote aardbevingen hebben plaatsgevonden in 1687, 1868, 1958, 1960 en in 2001. Om deze redenen vindt men voornamelijk laagbouw in de stad.

Helaas hebben we tijdens ons verblijf hier een niet zo mooie herinnering meegekregen. Er zijn in onze groep nml. 3 meiden gekidnapped geweest voor meer dan 2 uur. Ze waren alles kwijt (camera's, geld, Ipods, sieraden, zonnebrillen enz.). Ze hebben daarna wel aangifte gedaan bij de politie, maar ja, of dit helpt???

Nadat we hier 3 dagen overnacht hebben gaan we door naar Puerto Inca.

De Puerto Inca provincie is de grootste van de elf provincies van de regio Huánuco in Peru . The capital of this province is the city of Puerto Inca. De hoofdstad van deze provincie is de stad van Puerto Inca. Hier verblijven we 1 nacht aan het strand, met een punch party & BBQ.

De volgende dag gaan we door naar Nazca. Nazca (soms gespeld Nasca) is de naam van een systeem van valleien op de zuidelijke kust van Peru , en de naam van de regio's grootste van de bestaande stad in de provincie Nazca . .

Op 12 november 1996 om 11:59 uur lokale tijd (16:59 GMT tijd) een zware aardbeving van 6,4 (het centrum van de aardbeving was 7,7 in de zee) vernietigde de stad van Nasca en haar omgeving bijna volledig. Bijna alle oude bakstenen huizen werden vernietigd, maar binnen 12 jaar Nasca is volledig herbouwd in gekleurde huizen met kolommen, nu vaak multi-opgeslagen huizen, met een kleine boulevard in het centrum.

Ook hier verblijven we voor 1 nacht. Na aankomst in Nasca gaan we met buggy's in de zand duinen. Dit schijnen de grootste zand duinen van de wereld te zijn. Daarna gaan we BBQ'en en aan de bier en Pisco Saur, dit is een drankje speciaal uit Peru. Na de BBQ blijven we slapen in de zand duinen.

De volgende dag staan we vroeg op (06:00 uur) en gaan we doo naar Lima, tevens mijn eindbestemming van deze reis. Sommige reizen nog door naar Quito (Equador), maar dat is maar een klein groepje van 12 man.

Lima is de hoofdstad en grootste stad van Peru .Het is gelegen in de valleien van de Chillón , Rímac en Lurin rivieren, op een onbewoond kust met uitzicht op de Stille Oceaan.Samen met de zeehaven van Callao , vormt een aaneengesloten stedelijk gebied dat bekend staat als de Lima Metropolitan Area .Met een bevolking snel nadert 9 miljoen, Lima is de vijfde grootste stad van Latijns-Amerika, achter Mexico City , Sao Paulo , Buenos Aires en Rio de Janeiro . Lima has been defined as a beta world city . Lima is gedefinieerd als een beta wereldstad .

' Lima werd gesticht door de Spaanse veroveraar Francisco Pizarro op 18 januari 1535, als La Ciudad de los Reyes, of 'De Stad van de Koningen .Het werd de hoofdstad en belangrijkste stad in de Spaanse Onderkoninkrijk van Peru .Naar aanleiding van de Peruaanse Onafhankelijkheidsoorlog , werd het de hoofdstad van de Republiek Peru.Vandaag de dag, ongeveer een derde van de Peruaanse bevolking woont in het grootstedelijk gebied .

Mijn laatste dag (dag 49) is aangebroken, en het is tijd om afscheid te nemen van mijn medereizigers. Mijn vliegtuig gaat om 14:55 uur vanuit Lima naar Guatamala City, met een tussenlanding in San Salvador. Hier begint mijn 2e reis die ook 49 dagen duurt.

But that's Another Story!!!

Groeten Edwin

Klaas

Je hebt het wel naar je zin zo te lezen. Je maakt ook van alles mee, maar dat kan daar geburen maar hier kun je ook alles kwijt raken. Alleen dat kidnappen wil je niet mee maken.
Eindelijk foto's wat een mooie omgeving, dat hebben we niet in europa. Allen bij die vissen zie ik geen snorkel, maar die hebben dat toch ook niet nodig ?
Tot mail's en nog veel plezier en een voorspoedige reiz.
Tot de volgende keer en groetjes vanaf Pekel.